Današnje zasedanje Narodne skupštine Republike Srbije narodni poslanik SDPS-a dr Muamer Bačevac iskoristio je da apeluje na Vladu Republike Srbije da što pre započne sa izgradnjom pruge Raška-Novi Pazar.
Bačevac se osvrnuo na vekovnu borbu ovog kraja da dobije železnicu, podsetivši da je prva inicijativa za izgradnju železnice kroz Sandžak i Novi Pazar pokrenuta pre 146 godina.
Novopazarski sandžak je sve do kraja Prvog svetskog rata nazivan i kao „Prozor Balkana“ i zbog toga je od Austo-Ugarske monarhije 1875. godine prvi put pokrenuta inicijativa da se izgradi železnica kroz ceo Sandžak. Inicijativa je obnavljana i za vrijeme Kraljevine SHS, ali se nije dalje odmaklo. Prvi ozbiljniji korak da se do Novog Pazara dovede pruga započet je krajem 1949. i početkom 1950. godine, kada su komunističke vlasti Srbije, uoči izbora za Skupštinu FNRJ, uz pomoć radnih akcija, započele izgradnju pruge Raška-Novi Pazar, u dužini od 20 kilometara. Omladinske radne akcije su uporno radile, čak su postavljeni i koloseci, lokalni list „Bratstvo“ je u feljtonima pisao „Sa pruge Raška-Novi Pazar“, ali su se već nekoliko meseci od početka izgradnje javili neki problemi u izgradnji pruge – rekao je Bačevac.
Bačevac je podsetio da je na sednici Narodne skupštine održane u aprilu 2021. godine ministar građevinarstva Tomislav Momirović istakao da Novi Pazar, Sjenica, Tutin, Priboj i Nova Varoš zaslužuju mnogo bolju saobraćajnu infrastrukturu i da će se u narednom periodu graditi pruga Raška-Novi Pazar.
Bačevac je istakao da projekat postoji, da je projektom predviđeno da se pruga gradi dolinom reke Raške, između starog i novog puta. Prema projektu, pruga dužine oko 20 kilometara bila bi jednokolosečna i neelektrificirana.
– Pruga je od odsudnog značajna za privlačenje investitora i razvoj turizma. Mi, nažalost, u Novom Pazaru, Tutinu, Sjenici nismo imali niti jednog značajnog investitora, što nije samo nepravedno, već je apsolutno neodrživo, i što se mora u najkraćem roku promeniti. Postojanje železnice i dobra putna infrastruktura su preduslovi bilo kakvog razvoja – naglasio je Bačevac.
– Naša koalicija je mnogo učinila na izgradnji putne infrastrukture u zemlji, a izgradnja ove železnice bi je upisala u istoriji Sandžaka kao najuspešniju na ovom polju, zato apelujem da se sa izgradnjom pruge Raška-Novi Pazar započne što pre – zaključio je poslanik SDPS-a.
https://youtu.be/LO5F_n2iy1o