Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić saopštila je na onlajn konferenciji povodom predstavljanja Vodiča za e-trgovce, da je tom publikacijom zaokružen kompleksan proces podsticanja razvoja elektronske trgovine: jačanja regulative, podizanja potrošačkog poverenja i edukovanja i osnaživanja trgovaca.
Ona je podsetila da je u prethodnom periodu ministarstvo značajno unapredilo propise u ovoj oblasti novim Zakonom o trgovini i izmenama i dopunama Zakona o e-trgovini, izrađen je Akcioni plan za jačanje elektronske trgovine u Republici Srbiji i Vodič za potrošače u elektronskoj trgovini u saradnji sa USAID-om, i sprovodi se medijska kampanja koja ukazuje na prednosti elektronske trgovine.
„Očekivani rast e-komerca prethodnih nekoliko godina doživeo je revoluciju u pandemiji, dok je zahvaljujući novim zakonima u oblasti elektronskog poslovanja i elektronske trgovine, ali i u oblasti informacione bezbednosti, bilo omogućeno naglo preusmeravanje mnogih aktivnosti na onlajn okruženje, čime je i u pandemijskim okolnostima u velikoj meri održano društveno i ekonomsko funkcionisanje“ istakla je Matić.
Ona je navela da je u Srbiji broj realizovanih dinarskih elektronskih transakcija skočio sa sedam miliona u 2019. godini na 14,3 miliona u 2020, dok je vrednost dinarskih e-transakcija platnim karticama sa 17,8 milijardi dinara porasla na 32,38 milijardi dinara, a broj virtuelnih prodajnih mesta koji je na kraju 2019. iznosio 1139 na kraju 2020. godine bio je 2013.
Ministarka je napomenula da je cilj Vodiča koje je objavilo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija u saradnji sa USAID-om i E-komerc Asocijacijom Srbije na portalu pametnoibezbedno.gov.rs, da pruži korisne informacije početnicima u ovoj oblasti, ali i svima onima koji su zainteresovani da dodatno razvijaju elektronsku trgovinu i elektronsko poslovanje, budući da pruža analize, primere, smernice i rešenja u ovoj oblasti, sa posebnim osvrtom na izazove u pandemiji.
Direktorka USAID-ovog projekta saradnje za ekonomski razvoj Dragana Stanojević rekla je ovom prilikom da su deljenje i razmena znanja, kao i konstantna edukacija od ključnog značaja, posebno u vreme krize usled pandemije koronavirusa.
„Zbog toga ovaj vodič dobija još više na značaju i sigurna sam da će ovako detaljan i sveobuhvatan poslužiti kao zdrava osnova za buduće uspešne eKomerc priče u Srbiji“, istakla je Stanojević.
O publikaciji, kao i o stanju u oblasti e-trgovine na konferenciji su govorili i profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Dragan Stojković i predstavnik eKomerc Asocijacije Srbije Mihailo Ponjavić.