Na sednici Narodne skupštine, šef Poslaničkog kluba SDP Srbije Branimir Jovanović postavio je pitanje Ministarstvu finansija i ministru Siniši Malom vezano za porez na registraciju vozila.
– Čini mi se da godinama iza nas lebdi jedno pitanje koje se tiče poreza na registraciju vozila i sve češće od građana čujem, a i meni postavljaju to pitanje, da se javlja se jedna nelogičnost, a to je onaj tzv. porez na luksuz, kako ga nazivamo. Tu se javlja nelogičnost da, recimo, tržišna vrednost auta, zbog njegove starosti i performansi, bude niska na tržištu, a da kada neko dođe da registruje taj isti auto, mora da plati i te kako visoku cenu registracije – rekao je Jovanović.
On je naveo nekoliko primera.
– Recimo, „pežo“ 607, 3.0, 3.000 kubika, benzinac, 2003. godište, košta 1.500 evra, a njegova registracija košta oko 95.000 dinara, odnosno oko 800 evra. Dakle, pola njegove tržišne vrednosti. Ili, na primer, „folcvagen“ od 5.000 kubika iz 2005. godine, 3.650 evra mu je tržišna vrednost, a za registraciju je potrebno, baš zbog ove kubikaže od 5.000 kubika, izdvojiti 1.460 evra. I tabela pokazuje koja je razlika u tim cenama. Recimo, za vozila kubikaže između 1.300 i 1.600 kubika porez je 5.470 dinara, od 1.600 do 2.000 kubika je 11.210, a od 2.500 do 3.500 kubika porez iznosi 112.000 dinara – istakao je Jovanović.
On je upitao da li će se naći neki drugačiji model za ovo oporezivanje, jer, kako je rekao, ne možemo da nazovemo luksuznim auto koji košta 1.500 evra ili 2.000 evra i koji je star 17 ili 18 godina.
– To ne može biti luksuzan auto. Luksuzni su oni od 20.000, 25.000 evra. Da li je moguće da primenimo neki drugačiji model oporezivanja po kome bi se porez plaćao na osnovu kataloške vrednosti vozila? Mislim da i na taj način, kada bismo napravili jednu dobru tabelu, ne bi bio ništa manji priliv u budžetu na osnovu poreza, a opet bi bio pravedniji – zaključio je Jovanović.