U hali tri Beogradskog sajma u delu pod nazivom ,,Etno dvorište“ danas je upriličeno svečano otvaranje trodnevnog petnaestog po redu Međunarodnog sajma etno hrane i pića na Beogradskom sajmu. Kao i prethodnih godina, fokus je na nacionalnim specijalitetima, te proizvodima karakterističnim za uža geografska područja, najčešće ručne izrade i od organski gajenih sirovina.
Na ovogodišnjem Sajmu, predstaviće se više od 300 proizvođača tradicionalnih prehrambenih proizvoda, tradicionalnih i umetničkih rukotvorina i zanatskih proizvoda, kao i hrane i pića pravljenih po tradicionalnoj recepturi najčešće od organski gajenih sirovina. Moto manifestacije je svakako negovanje tradicije, kulture, multietničnosti i multikulturalnosti našeg podneblja, a veliku pažnju posetilaca će privući i raznovrsna pakovanja i ambalaže za pakovanje tradicionalnih proizvoda.
Pokrajinski sekretar za privredu i turizam, dr Nenad Ivanišević, učestvovao je na svečanom otvaranju ove sajamske manifestacije međunarodnog karaktera, koju organizuje Beogradski sajam, uz podršku Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam, Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Grada Beograda, kao i Privredne komore Srbije i jedinica lokalne samouprave.
Ivanišević je istakao da je ključna poruka današnjeg sajma zajedništvo, donosioci odluka, izlagači i posetioci iz svih krajeva naše zemlje, dodavši da će Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam nastojati da u narednoj godini predstavi sopstveni paviljon na ovom veoma značajnom Sajmu, gde će Vojvodina predstaviti svoju ponudu ne samo Gradu Beogradu, već i ostalim delovima Srbije.
,,Činjenica je da je Vojvođansko turističko tržište okrenuto ka Beogradu i spremni smo da pokažemo svu raznolikost, raskoš i lepotu AP Vojvodine. Kroz konkurse Pokrajinske vlade i Sekretarijata je uloženo preko 500 miliona dinara kao pomoć privredi i turizmu u godini koja je za nama. Drago mi je da možemo da govorimo o većim budžetima, što pokazuje da je Srbija na pravom putu, da je ekonomija zdrava, te da možemo da ulažemo više novca, pomognemo ljudima, a svakako hoćemo da na svakoj manifestaciji i predstojećem sajmu turizma u Beogradu koji je pred nama, zajedno predstavimo naše potencijale“, rekao je Ivanišević.
Sajam je namenjen distributerima, dobavljačima hotela, hotelskih i trgovinskih lanaca, restoranima, trgovinskim radnjama, profesionalnim gastronomima, kuvarima, enolozima, somelijeima, kao i inostranim kupcima i zastupnicima stranih trgovinskih i ugostiteljskih lanaca.
Mali proizvođači nastupaju na zbirnim štandovima u organizaciji Privredne komore Srbije i njenih regionalnih ogranaka, Zadružnog saveza Srbije i Vojvodine, gradskih uprava i udruženja. Predstavnici AP Vojvodine na sajmu su proizvođači iz Zrenjanina, Rume, Pančeva, Opova i drugih, u organizaciji Privredne komore Srbije, dok Zadružni savezi Srbije, Vojvodine i Beograda, kao i Zemljoradnička zadruga „Svrljižanka“ i Zemljoradnička zadruga iz Ribaševine predstavljaju svoje članove.
Na ovaj način, u kontinuitetu koji traje deceniju i po, Sajam etno hrane i pića afirmiše tradicionalne proizvode kao prvorazredne tržišne i izvozne artikle, koji svakako već čine neizostavni deo turističke ponude određenog mikrolokaliteta, koji često imaju sertifikat o geografskom poreklu, kao i oni koji su u postupku dobijanja sertifikata, a sa ciljem brendiranja tradicionalnih proizvoda.
Na Sajmu se prvi put predstavlja i Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede sa grupom proizvođača. Takođe, Udruženje „Karitas“ predstavilja svojih trideset proizvođača tradicionalnih proizvoda iz centralne Srbije u okviru sopstvenog programa podrške proizvođačima tradicionalnih proizvoda.
Pored domaćih učesnika iz čitave Republike Srbije, nastupaju i učesnici iz Republike Srpske i Rumunije.
Poseban segment Sajma etno hrane i pića predstavlja izložba rukotvorina koju ove i godine organizuje udruženje „Društvo srpskih domaćina“.