Učešće „tradicionalnih“ trgovinskih formata u strukturi srpske trgovačke mreže je 70 odsto, dok je 30 odsto „modernih“ formata, a ključni cilj je povećanje konkurencije u sektoru maloprodaje, jer je to jedini put do nižih cena i kvalitetnije usluge za potrošače, rekao je danas pomoćnik ministra trgovine Jasmin Hodžić.
Hodžić je na konferenciji za medije povodom završetka Tvining projekta „Dalji razvoj zaštite konkurencije u Srbiji“ istakao da se uloga države u toj oblasti ogleda u stvaranju efikasnog tržišta, omogućavanju konkurencije i sprečavanju zloupotreba pojedinih učesnika na tržištu.
Rekao je da su dosadašnji napori države u oblasti konkurencije i zaštite potrošača dali rezultate kroz dolazak velikih kompanija, kao što su IKEA i Lidl.
„Jačanje i unapređenje konkurencije nije u vezi samo sa privlačenjem investitora, već i sa zaštitom potrošača ekonomski opravdanim cenama i snabdevenošću našeg tržišta“, naglasio je Hodžić i ukazao da dolazak globalnog diskontnog lanca Lidl nije doveo do masovnog zatvaranja malih trgovaca, već da su se oni drugačije profilisali prema svojim kupcima.
Član Saveta Komisije za zaštitu konkurencije Čedomir Radojčić izjavio je da će ulazak Srbije u EU doneti stvarne koristi samo ukoliko naša privreda bude osposobljena da se takmiči na tom velikom tržištu, što pored ostalog, podrazumeva poznavanje i razumevanje pravila igre, odnosno prilagođavanje i poslovanje u skladu sa tim.
Sličnu poruku poslao je i ambasador Italije Karlo lo Kašo, koji je naglasio da je, uprkos preprekama zbog izbijanja pandemije, projekat „Dalji razvoj zaštite konkurencije u Srbiji“ obezbedio korisne instrumente za dalje usklađivanje srpskih zakona sa evropskim pravnim tekovinama, i dodatnom jačanju primene zakona u Srbiji.
„Korist od toga će pre svega imati građani Srbije u vidu boljeg poslovnog ambijenta, kao i ubrzanju evrointegracija, što Italija podržava, i što je potvrđeno pre nekoliko nedelja tokom posete italijanskog ministra spoljnih poslova Luiđija Di Maja Beogradu“, rekao je Lo Kašo.
Šef delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici poručio je da je konkurencija ključni element za srpsku ekonomiju, i istakao da što je jača konkurencija i što je više fer – to je brži ekonomski rast.
„Mogućnosti za kompanije na tržištu EU su ogromne, a opstanak na takvm tržištu značajno bi koristio i srpskoj privredi, ali to će biti moguće samo ako su otporne i u stanju da se bore sa konkurencijom“, rekao je Fabrici.
Tvining projekat u vrednosti od milion evra realizovan je iz sredstava IPA 2014, nosilac je bilo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, a krajnji korisnik Komisija za zaštitu konkurencije, dok je partner na projektu i organizator današnje konferencije Agencija za zaštitu konkurencije Italije.
U ovoj oblasti u pripremi je još jedan projekat iz sredstava IPA 2021, vredan osam miliona evra, a trenutno je u fazi odobrenja.