Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija u Vladi Republike Srbije Tatjana Matić i ministarka turizma i životne sredine Republike Albanije Mirela Kumbaro Furdži otvorile su konferenciju ,,Nove ideje za novo vreme”, u Palati Srbija. Konferencija predstavlja korak bliže ciljevima Memoranduma o razumevanju o saradnji u turizmu na Zapadnom Balkanu.
„Nove ideje za novo vreme konkretizuju naše planove – sada razvijamo i produbljujemo ideje Otvorenog Balkana, nastojimo da povežemo privredne subjekte, definišemo zajedničku strategiju, kreiramo okruženje pogodno za promovisanje ulaganja u turizam, kao i praktična rešenja“, izjavila je Matić.
Ona je podsetila da je Srbija na uzlaznoj putanji kada je reč o turizmu, jer je od početka godine bilo više od milion i 700 hiljada turista, kao i gotovo 5 i po miliona noćenja i podsetila da je Beograd favorit za domaćina specijalizovane izložbe EKSPO 2027, što bi doprinelo vidljivosti čitavog regiona.
Ministarka turizma i životne sredine Republike Albanije, Mirela Kumbaro Furdži izjavila je:
,,Ministarka Matić i ja smo utvrdile da naše dve zemlje imaju dosta sličnosti, i u uspesima i u izazovima, kao i da ćemo probleme savladati zajedničkim rešenjima. Saglasile smo se da su naše dve zemlje premale da bismo se predstavljali odvojeno, te da je rezultate planirane Otvorenim Balkanom najefektnije postići zajedničkim nastupom”.
Kumbaro Furdži je dodala da je neophodno stvaranje zajedničke platforme kako bi turisti iz Kine i iz regiona mogli da pronađu turističke rute koje počinju u Tirani, nastavljaju se u Skoplju, potom u Beogradu, ali zašto ne i u Podgorici, Prištini i šire.
,,Balkan je region koji treba predstaviti Evropi i celom svetu u znaku gostoljubivosti i srdačnosti”, poručila je ministarka Kumbaro Furdži.
Ministarke su uoči konferencije na sastanku u Palati Srbije razgovarale o unapređenju saradnje i usklađivanju turističkih promotivnih aktivnosti između Republike Srbije i Republike Albanije. One su tom prilikom najavile da će sa Republikom Severnom Makedonijom napraviti zajedničku digitalnu platformu turističke ponude triju zemalja, kao i formiranje zajedničkog regionalnog centra za rešavanje nedostatka radne snage u tom sektoru.
Matić je istakla da Er Srbija planira da krajem godine uspostavi direktne letove za Kinu i da bi zajednički nastup na azijskim tržištima značajno povećao broj dolazaka stranih turista.
Ministarke su saglasne da i Albanija i Srbija imaju ogromne turističke potencijale, kao i iste ciljeve, te da je zato vreme da udruže vizije i rad za budućnost. Jedna od prvih manifestacija zajedničke turističke strategije biće Sajam hrane i vina u septembru u Beogradu, gde će se predstaviti turističke destinacije i gastronomija Republike Srbije, Republike Albanije, Republike Severne Makedonije i Zapadnog Balkana.
Regionalna saradnja, novi pristupi u promociji i kreiranju zajedničkih turističkih proizvoda, unapređenje veze između zajednice i biznisa, osnaživanje žena i uključivanje zajednice, bile su glavne teme konferencije „Nove ideje za novo vreme“.