Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacije Tatjana Matić i direktor Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) Dragan Pejović, održali su danas sastanak na kome je direktor RATEL-a upoznao ministarku sa rezultatima uporednog merenja i analizom parametara kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža (Benchmark mobilnih mreža) sva tri mobilna mrežna operatora u Srbiji: Telekom Srbija, Telenor i A1 Srbija, a koje je RATEL sproveo u periodu od septembra do novembra 2021. godine.
”Analizirajući rezultate merenja svih relevantnih parametara, složili smo se da je došlo do ukupnog porasta kvaliteta mobilnih usluga u odnosu na prošlu godinu. Кrajnji rezultat benčmark merenja, pored uporedne analize parametara jeste postizanje unapređenje kvaliteta postojećih mobilnih usluga za krajnje korisnike, kao i praćenje razvoja mobilnih komunikacionih mreža”, rekla je Matić.
Benchmark mobilnih mreža 2021 koji je sproveo RATEL obuhvata merenja najvećeg broja parametara kvaliteta (za govornu (voice) uslugu i usluge prenosa podataka (data), prenos WhatsAPP poruka, što je novina ove godine, kao i merenja radio parametara za 2G/3G/4G tehnologije), za razliku od uporednih merenja koje operatori samostalno vrše i čije rezultate objavljuju, a koja obuhvataju samo neke od parametara.
Važno je napomenuti da je ove godine po prvi put Benchmark mobilnih mreža obavljen primenom standardizovane metodologije opisane u dokumentu ETSI TR 103 559 Annex A (ETSI-European Telecommunications Standards Institute) i da je bio najveći do sada po obimu projekta, imajući u vidu da je merenje obuhvatalo drive test merenja po naseljenim mestima i putevima, walk test merenja na pojedinačnim izabranim lokacijama, kao i merenja duž železničkih koridora X i XI. Naime, obim projekta je bio veći ne samo u odnosu na merenja koja je RATEL sprovodio prethodnih godina, već i u odnosu na navedena samostalna merenja od strane operatora.
Rezultati merenja kvaliteta usluga u mobilnim komunikacionim mrežama u Srbiji u 2021. godini:
Telekom Srbija je ostvario najbolji ukupni rezultat osvojivši 85,66 poena, a zatim slede A1 Srbija sa 82,73 i Telenor sa 82,14 poena, od maksimalno mogućih 100.
S obzirom na zanemarljive razlike u vrednostima ostvarenog ukupnog rezultata između A1 Srbija i Telenora, a koje ukazuju na ujednačen nivo kvaliteta usluga koji ovi operatori pružaju svojim korisnicima, može se zaključiti da postoje dva drugoplasirana operatora.
Rezultati Benchmark mobilnih mreža i detaljne informacije nalaze se na linku http://benchmark.ratel.rs/.